Mostly about Jakarta, and everything in between

Lawang Sewu

Sepertinya sudah banyak yang bercerita tentang Lawang Sewu ya?

Saya banyak memotret di Lawang Sewu, tapi tempat yang paling berkesan malah yang tidak saya abadikan dalam foto. Ada tempat yang hanya bagus bila direkam dalam ingatan, Lawang Sewu salah satunya. Tulisan mengenai Lawang Sewu juga sudah banyak, perlukah saya lanjutkan menulis tentang tempat ini lagi? Hmm..sedikit saja ya and please let me explain with my not-so-good English, are you ready? ๐Ÿ˜€

Something you need to know about Lawang Sewu, for travelersย  who never beenย  there before.

1. Ticket price IDR 10k, open hours 9 am โ€“ 10 pm. Yes, they provide night tour for you. They said if you come at night you will see supranatural thing for sure. For SURE.

Lawang Sewu Ticket

Lawang Sewu Ticket

2. Guide fee/person IDR 10k, but you can go by yourself if you want to. I think for first timer, you better go withย  tour guide, its worth to spend little money to know better about the place, and do not have to worry about getting lost. Big place. Not just Big, but spooky place, Big Spooky Place.

Lawang Sewu with it two towers

Lawang Sewu with it two towers

3. Lawang Sewu have old jail on basement area. You must rent a booth shoes for go down there, its full of water. IDR 50k for three booth shoes and guiding fee. I tell you, do NOT go down by yourself, because there is spookiest place at Lawang Sewu.

When Holland build Lawang Sewu, basement area function was for chilling building only, so normally basement will full of water. But, when Japan came to Indonesia, around 1942 year, they changed it function for people jail. Squating Jail, people squat in very small place, even their neck can not up straight easily. Standing Jail, people standing in small tiny place, all you can do is just standing and standing.ย  No food, no water, urinate, defecate on Japanese jail.

You must see it by yourself, I can not tell more.

Where is Lawang Sewu?

Right in front of Tugu Muda Semarang.

Where is Tugu Muda?

Ok, let me explain. Do you know Simpang Lima? No? Ok then you can check it on google maps. Ha!

Simpang Lima is the center of Semarang city, from Simpang Lima you can walking toward Pandanaran Street aroundย  1-2 km,ย  and you will see a crossroads with little park there.

Tugu Muda, taken right in front of Lawang Sewu

Tugu Muda, taken right in front of Lawang Sewu

Nah, the center of crossroads is a stone monument, its called Tugu Muda.

When you see Tugu Muda, you also can see Lawang Sewu, because its stand in front of Tugu Muda.

Thatโ€™s Lawang Sewu!

Thatโ€™s Lawang Sewu!

Lawang Sewu, taken from Pemuda Street at night. Photo courtesy : Bayu

Lawang Sewu, taken from Pemuda Street at night. Photo courtesy : Bayu

Ha, I was not planed to write too much, but surprisingly ends up with this long written review.

Well, mudah-mudahan tulisan ini bisa membantu kamu-kamu yang memang belum pernah ke Semarang, kalau pergi ke Semarang jangan lupa main ke Lawang Sewu ya! ๐Ÿ˜‰







Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in: Logo

You are commenting using your account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


This entry was posted on March 11, 2013 by in Travel and tagged , , .

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 57 other followers

Still hungry? Please say YES.

Tau kan di mana? Mwehehehehe~ Makan-makan dibantuin kesayangan @gangsarbix92 di Pasar Lama Tangerang. Bukan malming ya sodara2, karena kita mana ada bedanya hari sabtu minggu sama weekday ๐Ÿ˜Btw, ini semua dimakan/dicobain beneran, bukan difotoin doang haha. Review dikit:
1. Dimsum. Duh ini enak, seporsi isi 4 pcs = IDR 12rb. Tadinya pengen beli lagi cuma udah kekenyangan.
2. Sate Ayam H. Ishak. Wagelaaa ini poinnya 10/10, kurangin 1 poin deh karena tempatnya becek gelap ๐Ÿ˜… Seporsi pake lontong IDR 24rb, entah gimana ini bumbu kacang terenak seumur idup gue (ciyeee..). Tapi beneran, beda deh entah apanya. Liat dong, yang bakarin sate aja sampe tiga orang gitu saking ramenya~~~
3. Jus buah yang kekinian. Lupa namanya, porsi gede banget IDR 35k. Split gitu, mangga sama buah naga. Nah ini whipped cream-nya enak gak terlalu manis.
4. Tekwan, di abang gerobakan. IDR 10k. Ini aslinya lebih banyak, udah keburu dimakanin aja sih ๐Ÿ˜
Ohiya, beli dimsum tadi itu di seberang tekwan ini. Ada serabi bakar yang gak kesampean dibeli. Next time deh ๐Ÿ˜ฌ
5. Bubur Ayam Ko Iyo. Beli setengah porsi IDR 15k yang ternyata banyaknya kayak seporsi biasa. Apanya yang setengah, ya? ๐Ÿ™„ Awalnya tuh kita mau makan bubur kepiting, cuma liat antrian bubur yang Ko Iyo kok lebih rame ya. No wonder, enak ternyata. Polos aja enak, bawang putih di ayamnya berasa, terus pake selada juga. Ini satu-satunya bubur yang rela gue aduk sebelum dimakan. Haha. Biasalah, gue kan #timbuburgakdiaduk ๐Ÿ˜…
โ€”- Jadi di antara lima makanan ini urutan paling enak menurut gue: Sate Ayam - Bubur Ko Iyo - Dimsum - Tekwan - Jus Buah. Jus buah sih menang di fancy doang. Sebenarnya makan siomay juga tapi gak enak jadi gak diposting di sini ๐Ÿ˜
Nanti kalo ke sini lagi mau makan...serabi, dimsum (lagi), tape bakar, telor gulung, sate ayam (lagi), pempek.... duh ini mah semuanya! ๐Ÿ˜† Pojokan situ. Golden light jam 5-an sore #cukmey~ Wander and wonder. Ada coldplay. Kali ini bukan yang enak didenger tapi enak disruput ๐Ÿ˜‹
Soalnya ini tuh: Espresso + ice + orange ๐Ÿ˜ Leh uga nih tempatnya. I was back in JKT 3 days ago but didnโ€™t have a chance to check photo stock or anything from the last trip in ๐Ÿ‡ต๐Ÿ‡ญ So..letโ€™s werk werk werk Mayon volcano view, right before the seminar ๐Ÿ˜˜ Paradiso



Blogs I Follow


hanya obrolan kala senggang dalam bungkus tulisan


Current & Breaking News | National & World Updates


Let's smile and spread it to the world

Mikaila Acelin S

Stop wishing, start doing!


the new journalist

Alief Workshop

Opini & Sharing Jujur dari Seorang Nubie

The Laughing Phoenix

Life through broken 3D glasses. Mostly harmless.

gelaph [dot] com

You'll Never Cherish Saturday If You Never Meet Monday

The Blog

The latest news on and the WordPress community.

%d bloggers like this: