numberthreeme

Mostly about Jakarta, and everything in between

Guru Matematika

Dari semalem keingetan Pak Manalu. Siapa tuh? Doi guru SMA gw. Kalfin Manalu. Ngajar Matematika, batak abiss. Dulu sih doi termasuk guru killer dan disiplin. Selanjutnya gw sebut KM aja ya biar gampang nulisnya😀

Dulu gw sempet dibilang anak kesayangan KM. Di awal semester udah bilang kalo KM udah ada di kelas, siapa pun yang terlambat ga boleh masuk kelas. Dan itu berlaku ke semua anak, yang telat beneran ga bisa masuk kelas, KECUALI gw. Haha.. Sekali doang sih telatnya, tapi dari situ mulai deh dibilang anak kesayangan KM, haisshh~

The last exam. Katanya sih menentukan nilai Ujian AKhir, porsinya 30 persen. Disuruh bikin tabung yang bisa diisi air, voleme air yang diisi dan volume itungan kita harus pas. Pada saat itu pengetesan berdasarkan absen, nama gw kan alfabet akhir, yaudah kebagian tes sore. Menunggu, menunggu dan menunggu hingga tiba giliran gw. Yak, tabung yang gw bikin salah ukur. In fact, gw gagal. Hampir mo nangis. Dan beberapa temen gw bantu bujuk KM, hingga akhirnya gw diluluskan. Oh God!

Tapi ya, yang masih kepikiran ampe sekarang, memangnya apa sih yang dilihat KM dari gw? Sampe doi segitu meng-favorit-kan gw ( jiehh, favorit :p ) ? Ini yang membuat gw kepikiran pengen ketemu si Bapak KM lagi, kapan ya Pak?

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Information

This entry was posted on April 9, 2012 by in Uncategorized.

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 42 other followers

Still hungry? Please say YES.

Save the best for the last. 
I like chocolate and ice cream, it's perfect match!

#sweettooth #homemade #chocolate #icecream #instafoodies #nicedinner I don't know when will posting these stuff. So now forgive me for spamming your timeline. 
It's so Italian. Looks good on cam but not my fav

#nicedinner #homemade #foodies Another pizza with mozarellalalalala~

#homemadepizza #nicedinner #mozzarella Home made pizza with five different dipping sauces. I like the yellow one~ 
#homemade #nicedinner #pizza #dippingsauce Dipping stuff. Carrots and paprika. 
#nicedinner #familyseries #foodies #homemade Makan-makan tadi sore. 
Biasa, kang foto cuma kursi kosongnya yg kepoto. Hahaha~ 
#nicedinner #thisisnow #eveningsnacks #familyseries Surabaya city map for next year walking tour. Anyone? :p

#jalanteross Running track on Gasibu Square. 
Warna birunya menggoda ya... #blue #runningtracks #publicsquare #gasibu #bandung #ngebandung #instacolors

Categories

Posted!

Blogs I Follow

NGENDONESIA

hanya obrolan kala senggang dalam bungkus tulisan

TIME

Current & Breaking News | National & World Updates

dianagustinaphotography

Let's smile and spread it to the world

Mikaila Acelin S

Stop wishing, start doing!

itsmydecember

the new journalist

Alief Workshop

Opini & Sharing dari Seorang Nubie

The Laughing Phoenix

Life through broken 3D glasses. Mostly harmless.

gelaph [dot] com

You'll Never Cherish Saturday If You Never Meet Monday

The WordPress.com Blog

The latest news on WordPress.com and the WordPress community.

%d bloggers like this: